W naszym kraju przyjęło się, że do dań dodaje się spore ilości soli. Szacuje się, że przeciętny mieszkaniec Polski spożywa każdego dnia aż 15 gramów soli.

Zwolennicy zdrowego odżywiania i lekarze krytykują te zwyczaje. Nadmierna ilość soli jest przyczyną nadciśnienia tętniczego, wrzodów żołądka czy chorób nerek.

Z tego powodu wiele osób zastanawia się, jak jest naprawdę i czy solić potrawy. Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Zaleca się, aby dzienne spożycie nie przekraczało 5 gramów. Zatem nie trzeba od razu całkowicie rezygnować z solenia potraw.

Na początek wystarczy, że znacznie zmniejszymy dodawane ilości soli. Poza tym warto ograniczyć spożywanie dań gotowych, konserwowych i produktów przetworzonych, ponieważ występują w nich duże ilości soli.

Podobnie w przypadku produktów wędzonych. Zanim dosolisz potrawę, dopraw ją innymi przyprawami, które będą zdrowsze i również znacząco poprawią jej smak.

Warto także zastanowić się stojąc przed sklepową półką, którą sól wybrać. Najzdrowsza jest sól morska, ponieważ obok sodu, zawiera także składniki mineralne, takie jak magnez, żelazo czy jod.

diety www.kancelariafavitor.pl