W pracy, tak jak w każdym innym miejscu, a może nawet z większą starannością trzeba przestrzegać zasad kultury towarzyskiej.

To właśnie dzięki niej przy załatwianiu spraw biznesowych udaje się utrzymać przyjemną atmosferę, a dogadanie się nie jest takie trudne.

Wiąże się ona przede wszystkim z sztuką rozmawiania, która gwarantuje brak zatargów oraz relacje, oparte na wzajemnym szacunku oraz zaufaniu.

Kultura towarzyska ma wiele wspólnego z kulturą osobistą.

Działa w oparciu o zasady moralne, etyczne oraz obyczajowe, obowiązujące w danym kraju.

Może się więc zdarzyć, że pracownicy z firmy, urzędującej w innym państwie, nie zrozumieją zachowania gości, a nawet poczytają je za pewien nietakt, gdyż odwiedzający nie zadali sobie trudu zgłębienia ich zwyczajów.

www.lococatering.pl

Celem przestrzegania kultury towarzyskiej jest przede wszystkim osiągnięcie właściwego zachowania, które nie będzie obrażało nikogo z otoczenia.

Ma kształcić w ludziach życzliwość do innych, grzeczność oraz szacunek, zwłaszcza w przypadku płci przeciwnej lub też osób starszych.